5 dobrych powodów, aby jeść więcej owoców i warzyw.

Related Post

  • No related post.

Większości z nas zaleca się spożywanie co najmniej „5 dziennie” owoców, warzyw i jagód, podzielonych na połowę owoców i jagód i połowę warzyw. Oto 5 dobrych powodów, aby jeść więcej kolorowych bomb witaminowych:

1) To jest zdrowe.

Badania pokazują, że owoce i warzywa są dobre dla naszego zdrowia, a te kolorowe potrawy pomagają zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka, wzmacniają układ odpornościowy i pomagają zapobiegać chorobom układu krążenia.

Pomimo tego, że eksperci żywieniowi zalecają włączenie owoców i warzyw do zdrowej, zróżnicowanej diety, istnieje również wiele mitów na temat żywności i poszczególnych produktów, które mogą pomóc zmylić niektóre osoby. Na przykład wiele zdrowych osób unika owoców z obawy przed spożyciem cukru. Należy jednak pamiętać, że owoce i warzywa to najzdrowsze jedzenie dla naszego organizmu.

Owoce są dobre dla zdrowia, mimo że są źródłem cukru. Owoce oprócz błonnika dostarczają ważnych witamin i minerałów, a zatem są ważną częścią zdrowej i zróżnicowanej diety. Jednocześnie zwraca uwagę, że zaleceniem „5 dziennie” jest spożywanie 2,5 porcji owoców i 2,5 porcji warzyw, dlatego nie zaleca się spożywania nieograniczonej ilości owoców.

2) Zawiera niewiele kalorii.

Owoce zawierają dużo wody i trochę błonnika, który pomaga wypełnić żołądek. Może to pomóc Ci jeść mniej energochłonne i ubogie w składniki odżywcze potrawy, takie jak słodycze i frytki. Na przykład jedno jabłko dostarcza około 50-70 kcal w zależności od wielkości, a średniej wielkości banan około 90-100 kcal, podczas gdy czekolada o masie 40 gramów dostarcza około 200-250 kcal. Jeśli wybierzesz 100-gramowy batonik czekoladowy, otrzymasz 500-550 kcal.

3) Jest tanio.

Jeśli zaczniesz porównywać cenę kilograma owoców i warzyw np. z czekoladą i innymi słodyczami, szybko zobaczysz, jaka jest najtańsza alternatywa.

4) Jest naturalnie słodki.

Jak wspomniano wcześniej owoce i jagody zawierają naturalną zawartość cukru owocowego, który nadaje smakołykom naturalny słodki smak. Innymi słowy, owoce, warzywa i jagody będą zdrowszym wyborem niż na przykład słodycze, które składają się z dużej ilości dodatku cukru i minimalnej ilości składników odżywczych, których potrzebuje organizm.

5) Może być używany do wielu rzeczy.

Zarówno owoce, jagody, jak i warzywa dobrze smakują same w sobie i są idealnym wyborem jako mała przekąska w podróży. Ale dobrze smakują też z gotowanymi warzywami lub domowym przecierem warzywnym na obiad. Owoce i jagody są doskonałe jako składniki deserowe, a warzywa z dipem to zdrowa i klasyczna przekąska. Są to produkty, które nadają się również do pieczenia, koktajli i soków.